Właśnie siedzę nad projektem sklepu internetowego, dla jednego z klientów, i tak mi przyszło do głowy czy znajdę jakieś materiały w Sieci poświęcone widoczności i czytelności przycisku Dodaj do koszyka. I bingo!
107 Add to Cart Buttons of the Top Online Retailers autorstwa Jasona Billingsleya, to galeria ponad stu przycisków z najczęściej odwiedzanych sklepów anglojęzycznych wraz z analizą statystyczną dotyczącą zarówno nazewnictwa (dla przykładu: Add to Cart to najczęściej używana formuła (58%), a Add to My Shopping Cart najrzadziej (0,9%); jak się okazuje sam Amazon używa niezbyt popularnego Add to Shopping Cart (4,5%)), jak i elementów graficznych przycisków (przykładowo ikona koszyka ma zastosowanie w 14,3% przycisków przeanalizowanych przez Billingsleya).
Galerii i analizom towarzyszy krótki tekst autora.
A dlaczego jednolita ikonografia oraz ujednolicone nazewnictwo w ramach ‚dodaj koszyka’ są tak istotne?
Właściwie funkcja ‚dodaj…’ jest tym dla świata e-commerce, czym cut (Wytnij ze swoją ikonką nożyczek) dla świata programów desktop – jest powszechna i często wykorzystywana przez użytkowników. Zidentyfikowanie gdzie się znajduje przycisk ‚dodaj’ w sklepie internetowym oraz zrozumienie funkcji tego przycisku – przy zachowaniu czytelnej formy komunikacji – są jednym z kluczy do sukcesu sklepu.
A może ktoś się pokusi o analizę buttonów w polskich e-sklepach?
***
W ramach tematyki buttonów, lekturę uzupełnią dwa teksty:
- 7 Rules for Landing Page Optimization (chodzi o punkt 5)
- i podejmujący ten punkt: Large Red Buttons? Oh My!
- + dodatkowa galeria przycisków.
PS: A tak a propos sklepów internetowych, czy ktoś zapoznał się już z systemem Magento i ma wyrobioną na jego temat swoją opinię? Będę wdzięczny za komentarze w tej sprawie.