Geolokalizacja

W celu dokładnego określenia wyników wyszukiwania Google używa geolokalizacji. Jest to metoda opracowana przez firmę Google i umożliwia podanie użytkownikowi najlepszych wyników biorąc pod uwagę fakt z jakiego kraju użytkownik korzysta z Internetu.

Zagadnienie geolokalizacji najlepiej jest przedstawić na poniższym przykładzie. Użytkownik z Polski zadaje zapytanie wyszukiwarce google.pl dotyczące frazy „notebook”. Fraza jest słowem ogólnoświatowym. Wyniki jakie powinno zwrócić Google dla powyższego przypadku to tylko polskie strony. Natomiast użytkownik korzystający z wyszukiwarki google.co.uk otrzyma wyniki ze stronami angielskimi.

Do oceny lokalizacji strony wyszukiwarka Google wykorzystuje parametry:

  • lokalizacja linków kierujących do pozycjonowanej strony,
  • język w jakim jest napisana strona,
  • IP strony pozycjonowanej,
  • końcówka domeny, np. pl, com, de, co.uk.